ECO systemen

“Hoe kunnen ECO System partnerships bijdragen aan een versnelling in mijn business ? ”

Om online een belangrijke rol te spelen, is het niveau van autoriteit in een bepaald gebied belangrijk. Op de domeinautoriteitspagina's hebben we het belang van interne en externe koppeling al uitgelegd. Het vinden van de juiste partners en het opbouwen van sterke relaties met hen is een belangrijke stap om deze banden op te bouwen. De volgende stap is alles over het verhogen van deze waarde. Waarde die grotendeels is gebaseerd op het niveau van inhoudintegratie en versterking. Het hebben van partners, die door uw bezoekers als onafhankelijk worden ervaren, die uw verhaal in hun eigen woorden vertellen, is de krachtigste manier om u als leider te promoten.

Samenwerking op maat vereist verschillende soorten partnerships

 
Visibility_Partnership.png

Visibility partnership

Een partnerschap waarin gedurende een vastgestelde periode content elementen, gemaakt en in eigendom van de deelnemer, zullen worden gepubliceerd op een partnerwebsite / platform of hun touchpoints (mobiele of sociale domeinen) op één of meerdere aangewezen posities.

 
  • Gebruik van reguliere mediabuy KPI-sets 

  •  Frequente prestatierapportage (op campagneniveau) 

  • Geen / beperkte gegevensuitwisseling (adhoc-batchgeoriënteerd)

  •  Op compensatie gebaseerde zichtbaarheid

  •  Inhoud IPR altijd aan de kant van de deelnemer 

  • Flexibele niet-verplichte tagging en verwijzingsverplichting partner 

  • Juridische / contractuele basisvoorwaarden 

  • Gesprek voornamelijk met commerciële medewerkers Partner

Editorial Partnerships.png

Editorial partnership

Een partnerschap waarin gedurende een vastgestelde periode content elementen, gemaakt in een co-creatie proces door de deelnemer en het Partners editoriaal team, zullen worden gepubliceerd op een een gestructureerd engagementpad op de partnerwebsite / -platform of hun touchpoints (mobiele of sociale domeinen).

 
  • Gebruik van reguliere mediabuy KPI-sets in combinatie met inhoud prestatie-indicatoren 

  • Frequente prestatierapportage 

  • Prestatiegerichte gegevensuitwisseling (adhoc-batchgeoriënteerd)

  • Op compensatie gebaseerde zichtbaarheid 

  • Inhoud IPR aan deelnemerszijde voor alle specifieke inhoud, long-tail aan Partnerzijde 

  • Verplichte tagging en verwijzingsverplichting partner 

  • Geavanceerde juridische / contractuele voorwaarden 

  • Gesprek voornamelijk met commercieel personeel Partner, eenmalig ondersteund met redactieteam Partner


Experience_Partnerships.png

Experience partnership

A partnership waarbij gedurende een langere periode (1 jaar +) zowel eigen als gezamenlijk gecreëerde inhoud en diensten worden gepubliceerd, getest, geoptimaliseerd en gesynergiseerd op de partnerwebsite / -platform of hun touchpoints (mobiele of sociale domeinen). 

 
  • Op verkeer en inhoud gebaseerde KPI-sets 

  • Constante / realtime prestatie-evaluatie en optimalisatie 

  • Prestaties en inzichten gestuurde gegevensuitwisseling (Near / real-time georiënteerd)

  • Op ruilhandel gerichte samenwerkingsmodellering 

  • Gedeelde inhoud IPR met onderwerpafhankelijke autoriteitsherkenning 

  • Geavanceerde verplichte tagging en verwijzingsverplichting partner

  • Specifiek opgemaakte juridische / contractuele voorwaarden 

  • Gesprek voornamelijk structureel met redactieteam Partner, met jaarlijkse commerciële afstemming

een praktisch voorbeeld van het bouwen van een effectief ECO-systeem om verkeer, relevantie en bewijsautoriteit te stimuleren

 

Geïnteresseerd om te leren hoe je een sterk zakelijk ECO-systeem opzet?