Search engine optimization (SEO)
“Welke mogelijkheden heb ik ter beschikking om mijn positie in de zoekmachines te beïnvloeden? ”
SEO stap-voor-stap aanpak
Onsite SEO Basis
De belangrijkste controle voor SEO bevindt zich bij je eigen domein. Zorg ervoor dat je die kans grijpt en voorzie elke pagina op je website van minimaal een title-tag en metabeschrijving. De title-tag vertelt de zoekmachine waar de pagina over gaat en de metabeschrijving geeft wat meer inzicht in de inhoud en het doel van de pagina.
Onsite SEO vervolg
De volgende optimalisatie stappen zijn om de zoekmachine te helpen je website een beetje beter te begrijpen. Interne links op je site helpen daarbij over de relaties tussen verschillende inhoudsonderwerpen / -items. Header-tags helpen de inhoud op te splitsen in verschillende secties, waardoor de inhoud gemakkelijker leesbaar is en afbeeldingsnamen en ALT-tags zorgen ervoor dat afbeeldingen meer verbonden worden met de geschreven inhoud
Keyword onderzoek
keyword onderzoek kan op veel verschillende manieren worden gedaan en je vindt overal op het web verschillende benaderingsmethoden. Geen van hen heeft het bij het verkeerde eind, want ze houden zich allemaal aan verschillende website-posities, de industrieën waarin ze actief zijn of het concurrentielandschap, doelen en doelstellingen, budget, middelen en deadlines. In het algemeen begin je met je seed-zoekwoorden, ze vormen de basis van de vindbaarheid van je bedrijf. Genereer vervolgens zoekwoordideeën, begrijp de statistieken die ze hebben, groepeer ze en niet in de laatste plaats stel prioriteiten en maak keuzes.
Content, content & content
Het doel van je online aanwezigheid heeft alles te maken met de waarde die je organisatie op de markt brengt. Gelukkig zijn zowel mensen als zoekmachines dol op de inhoud op je site. Hoe hoger de kwaliteit, hoe groter de beloningen. Omdat het nogal tijd- en geldrovend kan zijn, moet je je inspanningen in producties van (branche) artikelen, blogs van experts, tutorials, checklists, how-to-gidsen, infographics, dynamische video's en podcasts in evenwicht brengen en hun waardering echt meten.
link building
Het idee van linkbuilding heeft alles te maken met herkenning van elders dat wat je boodschap ook is, echt advertentiewaardig is. Je hebt een zekere mate van betrouwbaarheid, wat een belangrijke reden is voor de bezoeker om de inhoud van je content te consumeren. Hoe meer externe links (of je mag stemmen zeggen) je krijgt, hoe beter je site in een behoefte voorziet. Trefwoord-ankertekst in links gaat nog dieper in op de actuele onderwerpen die je publiceert.
Het verkrijgen van de links is gemakkelijk voor organische links, ze komen zonder dat je erom vraagt, alle andere vereisen enig initiatief van jouw kant om ze aan te vragen. Het gemakkelijkste is om je aan te melden bij verschillende branchegidsen die links naar je website bieden, maar probeer zoals altijd duistere adressen te vermijden, omdat deze de waarde juist kunnen verlagen. Je kunt ook een gastblogbericht aanbieden aan populaire blogs in je branche, normaal gesproken krijgt je als vergoeding links naar je site. De moeilijkere en tijdrovendere zijn de links die zijn verleend door partners en organisaties binnen je branche en ecosysteem. Werk hier actief mee samen, wat resulteert in links van hoge kwaliteit die lang meegaan.
Monitor je resultaten
Search Engine Optimization is geen eenmalige activiteit, het vereist constante aandacht om je positie te behouden of zelfs beter nog te verbeteren. Om je voortgang goed te kunnen volgen is Brightedge een prima hulpmiddel om zowel content als tech van je website te optimaliseren vanuit een SEO-perspectief. Google Analytics helpt je om een beter begrip te krijgen van het bezoekersgedrag op je site, wat weer een geweldige input is voor uw SEO-verbeteringen.
Stand alone oplossingen vs platform aanpak
Bij DWDA raden we ten zeerste aan om bij het selecteren van een oplossing voor zoekmachineoptimalisatie rekening te houden met de volgende functionaliteiten die idealiter worden aangeboden in één gebruikersinterface en met een gemeenschappelijke workflow. Dit heeft een grote impact op de steilheid van de leercurves van je medewerkers. De manier waarop nieuwe mensen of bureaus worden betrokken bij je SEO-inspanningen en last but not least het niveau en de kwaliteit van inzichten en interpretaties die vanuit meerdere invalshoeken worden gegenereerd. Gefragmenteerde functionaliteit betekent ook gegevensscheiding en verhoogde complexiteit bij het analyseren.
Zoek machine optimalisatie
In de kern zijn SEO-oplossingen er in een breed scala aan smaken. Door alle vereiste functies op één platform beschikbaar te hebben, variërend van trefwoord- en trendanalyse tot rapportage en praktische begeleiding bij het oplossen of herpositioneren, blijft je operatie op een consistente manier strak beheerd, en heb je geen last van combineren/interpreteren van cijfers naar 1 resultaat
ECO-syteem opbouw
Het bouwen van ecosystemen is een zeer modieus concept waar veel mensen tegenwoordig over spreken. SEO-oplossingen, met hun vermogen om te scannen naar op trefwoord gebaseerde rankingposities, in het bijzonder het identificeren van invloedrijke domeinen van concurrenten, hun share-of-voice en activiteitenfocus, kunnen veel meer doen dan alleen het verbeteren van SEO-posities, zij zijn een perfecte springplank naar de ontwikkeling van je zakelijke eco-systeem!
Technologie validatie
Veel organisaties worstelen met hun online posities en gebruiken SEO-oplossingen en / of serviceproviders om die uitdaging het hoofd te bieden. Opmerkelijk genoeg gaat het gesprek altijd over de trefwoord / positionering kant, terwijl de grootste verborgen diamant, inzichten in techniek en implementatiekwaliteit, onaangetast blijft.